söndag 1 mars 2009

inspelning och fotografering

Den här veckan har två viktiga delar blivit avklarade inför kampanjen, nämligen photoshoot och tv-reklam inspelning. Dessvärre krockade de med mitt schema så jag hann bara titta förbi snabbt under fotograferingen på måndagen.

Studion ligger vid universitetsholmen och under en heldag skulle material fottas som ska användas till invigningen, men även betydligt längre fram i vår. "Materialet" jag nu snackar om är den som kommer vara Entrés ansikte utåt, nämligen Carolina Gynning. Spontan, skåning och väldigt allmänt känd... passar väll bra?

När jag kom till studion var det fullt ös, ur högtalaren pumpade "wiiild thing, you make my heart sing" och "materialet" sprang runt i kavaj och skrattade och ropade att hon såg ut som en kille. I studion befann sig bl a projektledaren, ad:n och copyn för att se till så att bilderna blev som de skulle. Men fotografen var väldigt professionell och fick verkligen fram Carolinas bästa, så jag tror inte att det var mycket som community teamet behövde hålla koll på. De såg mest rätt nöjda ut med hela situationen, projektledaren sa dock vid ett tillfälle.

"- Många tror säkert att det är det här vi gör varje dag, men tyvärr är det ju inte så "

Det får tyvärr ens fötter att landa på jorden igen, även om jag vill försöka glömma, fortsätta förtränga och tro att yrket bara innebär trevliga kunder, roliga uppdrag och ingen övertid.

På tisdagen var gänget ute i Ystad där King Edwards hade hand om reklam inspelningen, som jag i efterhand fick höra var en väldigt rolig men tröttsamt arbetsdag, säger annars sig självt när den håller på från 8-21!
Slutligen hade man ljudinspelningen på onsdagen för tv-reklamen och radiospotarna.

Om man nu vill veta hur allt kändes ur Carolinas perspektiv så har jag fått reda på att hon själv bloggat om det, så då kan man ju gå in där! (vet dock inte vad bloggen heter =S)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar